YOU CAME HERE FOR A REASON

KOKEILUSSA: PALEO KICK START JA HIILIHYDRAATTIEN SIETOKYVYN MITTAAMINEN ?

KOKEILUSSA: PALEO KICK START JA HIILIHYDRAATTIEN SIETOKYVYN MITTAAMINEN ?

Heippa ihanat ystävät,

 

Pidän itseäni välillä totaalisena ihmiskoe-robottina, sillä tykkään hurjasti kokeilla erilaisia ruokavalioita ja katsoa miten ne toimivat itselläni vai toimivatko ollenkaan. Tarkoitukseni ei ole, että eläisin loppuelämääni minkään tietyn sääntöjen mukaan vaan haluan välillä katsoa, josko saisin jostakin ruokavaliokokeilusta esim. yhden erittäin toimivan ja herkullisen aterian perusruokavaliooni antamaan huippuhyvää energiaa päiviini. En laske kaloreita tässäkään ruokavaliokokeilussa vaan syön sen verran, että olen varmasti kylläinen.

Syy miksi lähdin mukaan testaamaan juuri tätä ruokavaliokokeilua on se, että tässä Kaisa Jaakkolan Paleo -Kick Start kokeilussa haluan päästä testaamaan omaa hiilihydraattien sietokykyäni. Haluaisin myös päästä eroon liiallisista proteiinipatukka-himoista oppia syömään vieläkin puhtaampaa ja luonnollisempaa puhdasta ruokaa. Tarkemmat ohjeet tämän ruokavalio-kokeilun ja hiilihydraattien sietokyvyn mittaamiseen löydät täältä. 

 

 

 

 

 

Nyt testiä on kulunut 6 päivää 14 päivän ”induktiovaiheesta” ja olo on vielä erittäin hyvä. Ajattelin aluksi, että en voi mitenkään tulla toimeen ilman päivittäistä questbar-patukkaa tai hedelmäsmoothieita, mutta yllättävän leppoisasti tämä on kuitenkin mennyt ilman suurempaa stressiä. Suurin huomaavani ero jo näiden ensimmäisten päivien aikana on se, että syödessä kasvis/rasva/proteiinipitoisesti minua ei nälätä samalla tavoin kuin esim. hiilari/proteiinipitoisessa ruokavaliossa. Nestettä on poistunut elimistöstä myös selvästi enemmän näiden ensimmäisten päivien aikana.

Tämän kahden viikon ensimmäisen vaiheen jälkeen pidän 15.päivänä ”vapaasyönti”-päivän. Tämän tarkoituksena on tehdä tuntemuksia kehossa siitä, että millainen olo tulee näistä enemmän hiilihydraatteja sisältävistä ruoista, joita päätän tuolloin syödä vai huomaanko kenties vaikutusta ollenkaan ? Tuona päivänä on tarkoituskin mennä työporukan kanssa ulos syömään, joten ajankohta vapaasyöntipäivälle sopii kuin nakutettu ;D!

Vapaasyöntipäivän jälkeen ruokavalioon lisätään pikkuhiljaa mukaan marjat, sitten hedelmät ja bataatti / riisi yms. Näiden kanssa katsotaan, että miten hyvin keho alkaa sietää hiilihydraattien lisäystä.

 

 

 

 

M I L L A I S I A   R U O K I A    O L E N    S Y Ö N Y T  ?

 

Aamupala

  • pekonia,munia, kasviksia
  • kahvia, kookosmaidolla tai mct-öljyllä
  • vettä sitruunamehulla

Lounas

  • kalaa/kanaa/kasviksia /pähkinöitä/avokadoa
  • vihreää teetä

Treenin jälkeen

  • Herneproteiinia

Illallinen

  • munia, tonnikalaa/kanaa, kasviksia
  • kivikautista siemenleipää (siemeniä, kananmunia sekoitettuna )
  • parsakaalia/kukkakaalia voilla
  • Yogi-mausteteetä

 

Nälkää ei tässä ruokavaliossa, joudu siis näkemään vaan proteiinia ja rasvaa saapi syödä ihan kylläisyyteen asti ja siksi tämä testaus vaikuttaa ainakin omalle arvomaailmalleni oikein sopivalta.

Tällaisia testauksia meneillään siis tällä kertaa, pidän teidät kuulolla siiten miten testi etenee ! Ja kysymyksiä saa toki myös laittaa tai omakohtaisia kokemuksia, jos olette kenties tällaisen testin jo itsellenne tehneet.

Viikonloppu meneekin minulla rattoisasti töissä ja GO EXPO-messuilla bloggaajan roolissa, joten nähdään siellä, jos olette tulossa tapahtumaan myös mukaan <3

 

Rakkaudella,

Laura.

 

 



Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *